Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, March 9, 2010

cabaran berjaya dilaksanakan...


huhuhu...cabaran berjaya dilaksanakan? fuh, cam hebat je bunyinyer kan...cabaran apa tu? hahahaha...xde apa2 pun sbnrnya...cabaran bangun pagi jer pun...bukan apa, aku harus terima la kelemahan diri aku ni yg mmg susah nak bgn pagi...tambah2 bila ada anak nie, every nite dia bgn, aku pun bgn sekali..kdg2 tu smpi terpening2 kepala sbb bangun mengejut..mcm mlm td, aisyah terjaga kul 4 pagi, aku lak baru nak terlelap time tu..terkulat2 bangun, kejut husband aku mtk tlg dia tgkkan jap sementara aku nak betul2 menyedarklan diri yg mamai2...:)...mlm td, befote tdo, aku mmg da pasang cabaran kat diri aku, pg ni MESTI bgn kul 6.15pagi...sbb bubur aisyah n makan malam utk husband aku x masak lagi (sbb malam ni nak temankan kazen aku beli brg kawen dia, so kena la prepare dinner siap2 kt hubby)..so aku set jam kul 6.00pg ; take into consideration snooze period..ahahaha...so, mmg jam tu berbunyi kul 6 la, dan aku snooze smpi kul 6.15..terus bgn, turun g dapur, amik periuk, basuh beras, rebus...potong carrot, kentang n sawi, kuarkan ayam...semua siap dlm masa half an hour..second round utk hubby lak, bahan2 da siap mlm td, so terus tumis jer...masakkan udang masak lemak cili api kat dia n sayur goreng simple je...mandi kul 6.55am, semayang subuh, kejutkan hubby n siap2...kul 7.30 gerak dari umah, hantar aisyah g taska...hari ni x bekpas ngn hubby, sbb dia ada court's case...so, i bekpas ngn my opismate...pastu teruskan kerja cam biasa...so, kira hari ni permulaan yg baik, dapat laksanakan cabaran dgn berjaya...hahahaha...klu org yg bgn kul 5pg bc aku nyer post ni, mesti kondem giller...hek eleh, bgn kul 6.15 pun kira berjaya ke?!...tp ni kejayaan utk aku yg mmg susah nak bgn tdo nie...hehehehe...tq hubby for ur support...:)

No comments:

Post a Comment